ТЕХНІЧНА ПІДТРИМКА

service@afore.com.ua

Графік роботи
Пн - Пт | 9:00-18:00

УВАГА
Перед встановленням обладання, ретельно ознайомтеся з інструкціями!

ВПИШИТЬ КОД ПОМИЛКИ

[ninja_tables id="229249"]
[ninja_tables id="229302"]

ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

Виберіть покоління і тип вашого інвертора в меню нижче і знайдіть відповідь на своє питання.

inwerter trójfazowy afore
inwerter jednofazowy afore

+ЗАГАЛЬНЕ

Так, при високій потужності інвертор може нагріватися. Інвертор виготовлений з алюмінію, тому він віддає тепло в навколишнє середовище всією своєю поверхнею. Якщо температура занадто висока, інвертор обмежує потужність і, в екстремальних умовах, зупиняє виробництво, повідомляючи про це за допомогою помилки TempOver.

Температура IGBT = температура модуля. Температура вимірюється на IGBT (силовий транзистор).
Коли вона перевищує 105°C, потужність зменшується наполовину, а коли досягає 110°C, інвертор вимикається.

Температура інвертора – це температура всередині інвертора, вона вимірюється датчиком температури на РК-дисплеї, коли вона перевищує 60°C, інвертор зменшує потужність, коли вона досягає 85°C, інвертор вимикається.

Так, всі інвертори Afore мають захист зі сторони DC.

Однак рекомендується використовувати додатковий захист, щоб уникнути пошкодження внутрішнього захисту інвертора. Спеціальні засоби захисту можна знайти на нашому веб-сайті.

Навіщо встановлювати додатковий захист?
Фотоелектричні установки піддаються впливу блискавок і перенапруг. Використовуючи додатковий захист, ми уникаємо можливості пошкодження внутрішнього захисту в інверторі та необхідності демонтажу інвертора і заміни цього захисту в сервісному центрі. У цей період (логістика, сервісний монтаж-демонтаж) фотоелектрична система не працює.

Потужність фотоелектричної установки залежить від багатьох факторів: Сонячного випромінювання, кута падіння світла, температури і навіть вітру. Параметри фотоелектричних модулів наведені за суворих умов STC. Часто буває так, що фотоелектрична установка в теплі літні дні не досягає 100% своєї каталожної потужності, оскільки фотомодулі сильно нагріваються і їх параметри відхиляються від умов порівняння STC. Бувають також ситуації, коли модулі досягають більше 100% своєї каталожної потужності в сонячні холодні дні.

Варто пам’ятати, що двонаправлений лічильник не враховує рівень автоспоживання, тобто енергії, яку ми споживаємо на постійній основі. Різниця в значенні між тим, що ми бачимо на екрані інвертора, і тим, що показує двонаправлений лічильник, є автоспоживанням. Коротше кажучи, енергія, яку ми споживаємо постійно, не відображається на лічильнику. Двонаправлений лічильник враховує лише енергію, яку ми відправляємо в енергосистему, а також енергію, яку ми отримуємо від неї. Інвертор, з іншого боку, показує загальну енергію, вироблену установкою – без розрізнення між енергією, відправленою в мережу, і власним споживанням.

Фотоелектричні інвертори живляться від постійного струму. Якщо фотоелектричні модулі засніжені, інвертор може не мати належних умов для запуску або роботи.
Відсутність достатньої потужності може проявлятися у вигляді відсутності моніторингу, блимання всіх світлодіодів на дисплеї інвертора або відсутності виробництва електроенергії.
Така ситуація не свідчить про несправність пристрою. У разі несправності фотоелектричної системи на інверторі загориться лише червоний світлодіод, а на дисплеї з’явиться код помилки.

Знайдіть в налаштуваннях інвертора опцію ParamCommunications, а потім в опції WiFi перевірте, щоб адреса була встановлена на 1 і бітрейт 115200.

Якщо під час додавання пристрою до інсталяції в додатку з’являється повідомлення „логер вже доданий до іншої інсталяції”, це може означати, що інсталяція була раніше створена інсталятором, наприклад, для виконання вимог муніципального тендеру.

Зверніться спочатку до інсталятора.

Якщо ви не отримали допомоги від інсталятора, заповніть форму запиту, доступну на нашому веб-сайті.

Розширення установки, додавання додаткових фотомодулів слід узгоджувати з інсталятором, компетентною особою, яка перевірить, що зміни в установці (зміни параметрів струму і напруги) будуть сумісні з параметрами обладнання, що працює в установці, такого як інвертори, захист і т.д.

На вимогу операторів мереж інвертори Afore мають режими керування реактивною потужністю. Власник мікроустановки не може самостійно змінювати налаштування захисту.

Якщо ви хочете запустити або перевірити, чи встановлено режим реактивної потужності, зверніться до вашого інсталятора.

Ймовірною причиною зупинки виробництва може бути висока напруга мережі змінного струму в точці підключення інвертора, що перевищує 253 В. Це правильна реакція інвертора, продиктована вимогами системи ЧПК. Підвищення напруги мережі змінного струму може бути спричинене: високою напругою мережі, високою потужністю мікроустановок, сконцентрованих на одній ділянці, занадто низьким співвідношенням споживання до виробництва енергії, імпедансом лінії, імпедансом будівельної інсталяції.

Зверніться до інсталятора, щоб перевірити всі параметри мережі змінного струму (фазні напруги, міжфазні напруги, частоту, імпеданс) або до оператора мережі.

Перші інвертори мають версію програмного забезпечення, яка відповідає апаратній версії, і ми не оновлюємо їх на підставі того, що „я хочу новіше програмне забезпечення”.
Виробник не передбачає необхідності оновлення протягом усього терміну служби інвертора, як, наприклад, у випадку з автомобілями.
Це не Android або Windows, де час від часу виходять версії з новими функціями.
Програмне забезпечення розробляється для конкретної версії обладнання, і ви не можете змішувати старе обладнання з новим програмним забезпеченням і навпаки.
Можливі оновлення виконуються тільки за наявності конкретних вказівок, які після аналізу показують, що поточна версія програмного забезпечення впливає на неправильну роботу інвертора.

+МОНІТОРИНГ

Логер може бути призначений лише одній установці, тому це нормально, що його не можна додати до іншої установки, якщо він вже був доданий один раз.
Монтажна компанія або муніципалітет вже налаштували моніторинг, але він ще не став доступним.
У цій ситуації вам слід лише звернутися до інсталятора/інсталяційної компанії або муніципалітету (у випадку муніципального тендеру), щоб зробити моніторинг установки доступним і надати дані для входу в систему.
Якщо інсталятор або муніципалітет встановили це, ми як дистриб’ютор не маємо права втручатися в моніторингові структури відповідної компанії або муніципалітету.

Слід перевірити правильність пароля та метод шифрування пароля WiFi. На сторінці конфігуратора він підписаний як „ENCRYPTION METHOD”, за замовчуванням встановлено WPA_PSK2. Якщо спроби підключення виявилися невдалими, змініть на WPA_PSK.

Мережа, яку створює інвертор, називається AP_xxxxxxxxxxx. Вона слугує лише для налаштування інвертора з домашнім WiFi. Дуже часто при виявленні відсутності доступу до Інтернету пристрої перемикаються на іншу мережу або використовують передачу даних. Щоб пристрій не переключався між мережами, необхідно вибрати опцію „забути мережу”, щоб повністю втратити з’єднання з іншими мережами, а також вимкнути мобільну передачу даних.

Для того, щоб моніторинг повернувся, знайдіть адресу 485 в налаштуваннях інвертора. Швидше за все, COM-адреса буде встановлена на „255”, для того, щоб моніторинг повернувся, натисніть стрілку вгору 2 рази і встановіть COM-адресу на „1”. Щоб ситуація не виникла знову, необхідно оновити налаштування інвертора.

+КОДИ ПОМИЛОК

Помилка вказує на відсутність зв’язку зі Смартметрем. Якщо установка не обладнана лічильником, це означає, що функція увімкнена і виробництво заблоковано.

Перш за все, зверніться до свого інсталятора. Якщо ви не отримали жодної допомоги від вашого інсталятора, заповніть, будь ласка, форму звіту, доступну на нашому веб-сайті.

Якщо всі параметри мережі змінного і постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, ймовірно, пристрій потребує сервісного обслуговування.

В першу чергу зверніться до інсталятора, який повинен заповнити форму заявки на обслуговування, а потім надіслати пристрій на адресу сервісного центру відповідно до умов гарантії.

Якщо всі параметри мережі змінного і постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, ймовірно, пристрій потребує зміни програмного забезпечення. Інвертори серії ATON мають можливість дистанційного оновлення програмного забезпечення.

Переконайтеся, що пристрій підключено до Інтернету (інструкції з налаштування доступні тут).

Перш за все, зверніться до свого інсталятора. Якщо ви не отримали допомоги від інсталятора, заповніть форму запиту, доступну на нашому веб-сайті.

Помилка вказує на те, що напруга в мережі змінного струму занадто висока. Якщо напруга в мережі знизиться, інвертор відновить роботу. Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму (фазних напруг, міжфазних напруг, частоти, опору).

Помилка вказує на перенапругу в мережі змінного струму. Якщо напруга в мережі відповідає нормі, інвертор відновить роботу. Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму (фазних напруг, міжфазних напруг, частоти, імпедансу).

Частота мережі неправильна і виходить за межі діапазону захисту. Якщо частота мережі правильна, інвертор відновить роботу. Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму (фазних напруг, міжфазних напруг, частоти, імпедансу).

Частота мережі неправильна і виходить за межі діапазону захисту. Якщо частота мережі правильна, інвертор відновить роботу. Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму (фазних напруг, міжфазних напруг, частоти, імпедансу).

Якщо всі параметри мережі змінного та постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, ймовірно, пристрій потребує сервісного втручання.

Спочатку зверніться до інсталятора, який повинен заповнити форму запиту на обслуговування, а потім надішліть пристрій на адресу сервісного центру відповідно до гарантійних умов та положень.

Помилка вказує на погане заземлення або його відсутність. Зверніться до інсталятора, щоб перевірити підключення та параметри з

Якщо всі параметри мережі змінного і постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, швидше за все, пристрій потребує зміни програмного забезпечення або сервісного втручання. Інвертори серії ATON мають можливість дистанційного оновлення програмного забезпечення.

Переконайтеся, що пристрій підключено до Інтернету (інструкції з налаштування доступні тут).

Зверніться до свого інсталятора в першу чергу. Якщо ви не отримали допомоги від інсталятора, заповніть, будь ласка, форму запиту.

+ЗАГАЛЬНЕ

Так, при високій потужності інвертор може нагріватися. Інвертор виготовлений з алюмінію, тому він віддає тепло в навколишнє середовище всією своєю поверхнею. Якщо температура занадто висока, інвертор обмежує потужність і, в екстремальних умовах, зупиняє виробництво, повідомляючи про це за допомогою помилки TempOver.

Температура IGBT = температура модуля. Температура вимірюється на IGBT (силовий транзистор).
Коли вона перевищує 105°C, потужність зменшується наполовину, а коли досягає 110°C, інвертор вимикається.

Температура інвертора – це температура всередині інвертора, вона вимірюється датчиком температури, коли вона перевищує 60°C, інвертор зменшує потужність, а якщо температура досягає 85°C, інвертор вимикається.

Так, всі інвертори Afore мають захист DC.

Однак рекомендується використовувати додатковий захист, щоб уникнути пошкодження внутрішнього захисту інвертора. Спеціальні засоби захисту можна знайти на нашому веб-сайті за адресою https://afore.com.ua/produkty/zabezpieczenia-ac-dc

Навіщо встановлювати додатковий захист?
Фотоелектричні системи піддаються впливу блискавок і перенапруг. Використовуючи додатковий захист, ми уникаємо можливості пошкодження внутрішнього захисту в інверторі та необхідності демонтажу інвертора і заміни цього захисту в сервісному центрі. У цей період (логістика, сервісний монтаж-демонтаж) фотоелектрична система не працює.

Потужність фотоелектричної установки залежить від багатьох факторів: Сонячного випромінювання, кута падіння світла, температури і навіть вітру. Параметри фотоелектричних модулів наведені за суворих умов STC. Часто буває так, що фотоелектрична установка в теплі літні дні не досягає 100% своєї каталожної потужності, оскільки фотомодулі сильно нагріваються і їх параметри відхиляються від умов порівняння STC. Бувають також ситуації, коли модулі досягають більше 100% своєї каталожної потужності в сонячні холодні дні.

Варто пам’ятати, що двонаправлений лічильник не враховує рівень автоспоживання, тобто енергії, яку ми споживаємо на постійній основі. Різниця в значенні між тим, що ми бачимо на екрані інвертора, і тим, що показує двонаправлений лічильник, є автоспоживанням. Коротше кажучи, енергія, яку ми споживаємо постійно, не відображається на лічильнику. Двонаправлений лічильник враховує лише енергію, яку ми відправляємо в енергосистему, а також енергію, яку ми отримуємо від неї. Інвертор, з іншого боку, показує загальну енергію, вироблену установкою – без розрізнення між енергією, відправленою в мережу, і власним споживанням.

Фотоелектричні інвертори живляться від постійного струму. Якщо фотоелектричні модулі засніжені, інвертор може не мати належних умов для запуску або роботи.
Відсутність достатньої потужності може проявлятися у вигляді відсутності моніторингу, блимання всіх світлодіодів на дисплеї інвертора або відсутності виробництва електроенергії.
Така ситуація не свідчить про несправність пристрою. У разі несправності фотоелектричної системи на інверторі загориться лише червоний світлодіод, а на дисплеї з’явиться код помилки.

Знайдіть в налаштуваннях інвертора опцію ParamCommunications, а потім в опції WiFi перевірте, щоб адреса була встановлена на 1 і бітрейт 115200.

Якщо під час додавання пристрою до інсталяції в додатку з’являється повідомлення „логер вже доданий до іншої інсталяції”, це може означати, що інсталяція вже була створена інсталятором.

Зверніться спочатку до свого інсталятора.

Якщо ви не отримали допомоги від вашого інсталятора, будь ласка, заповніть форму заявки та надішліть її на адресу service@afore.com.ua.

Розширення установки, додавання додаткових фотомодулів слід узгоджувати з інсталятором, компетентною особою, яка перевірить, що зміни в системі (зміни параметрів струму і напруги) будуть сумісні з параметрами обладнання, що працює в системі, наприклад, інверторів, захисту і т.д.

На вимогу операторів мереж інвертори Afore мають режими керування реактивною потужністю. Власник мікроустановки не може самостійно змінювати налаштування захисту.

Якщо ви хочете запустити або перевірити, чи встановлено режим реактивної потужності, зверніться до вашого інсталятора.

Ймовірною причиною зупинки виробництва може бути висока напруга мережі змінного струму в точці підключення інвертора, що перевищує 253 В. Це правильна реакція інвертора, продиктована вимогами системи ЧПК. Підвищення напруги мережі змінного струму може бути спричинене: високою напругою мережі, високою потужністю мікроустановок, сконцентрованих на одній ділянці, занадто низьким співвідношенням споживання до виробництва енергії, імпедансом лінії, імпедансом будівельної інсталяції.

Зверніться до інсталятора, щоб перевірити всі параметри мережі змінного струму (фазні напруги, міжфазні напруги, частоту, імпеданс) або до оператора мережі.

Перші інвертори мають версію програмного забезпечення, яка відповідає апаратній версії, і ми не оновлюємо їх на підставі того, що „я хочу новіше програмне забезпечення”.
Виробник не передбачає необхідності оновлення протягом усього терміну служби інвертора, як, наприклад, у випадку з автомобілями.
Це не Android або Windows, де час від часу виходять версії з новими функціями.
Програмне забезпечення розробляється для конкретної версії обладнання, і ви не можете змішувати старе обладнання з новим програмним забезпеченням і навпаки.
Можливі оновлення виконуються тільки за наявності конкретних вказівок, які після аналізу показують, що поточна версія програмного забезпечення впливає на неправильну роботу інвертора.

+МОНІТОРІНГ

Логер може бути призначений лише одній установці, тому це нормально, що його не можна додати до іншої установки, якщо він вже був доданий один раз.
Монтажна компанія або муніципалітет вже налаштували моніторинг, але він ще не став доступним.
У цій ситуації вам слід лише звернутися до інсталятора/інсталяційної компанії або муніципалітету (у випадку муніципального тендеру), щоб зробити моніторинг установки доступним і надати дані для входу в систему.
Якщо інсталятор або муніципалітет встановили це, ми як дистриб’ютор не маємо права втручатися в моніторингові структури відповідної компанії або муніципалітету.

Слід перевірити правильність пароля та метод шифрування пароля WiFi. На сторінці конфігуратора він підписаний як „ENCRYPTION METHOD”, за замовчуванням встановлено WPA_PSK2. Якщо спроби підключення виявилися невдалими, змініть на WPA_PSK.

Мережа, яку створює інвертор, називається AP_xxxxxxxxxxx. Вона слугує лише для налаштування інвертора з домашнім WiFi. Дуже часто при виявленні відсутності доступу до Інтернету пристрої перемикаються на іншу мережу або використовують обмін даними. Щоб пристрій не переключався між мережами, необхідно вибрати опцію „забути мережу”, щоб повністю втратити з’єднання з іншими мережами, а також вимкнути мобільну передачу даних.

Для того, щоб моніторинг повернувся, знайдіть адресу 485 в налаштуваннях інвертора. Найімовірніше, що COM-адреса буде встановлена на „255”, для того, щоб моніторинг повернувся, натисніть стрілку вгору 2 рази і встановіть COM на „1”. Щоб ситуація не виникла знову, необхідно оновити налаштування інвертора.

+ПОМИЛКИ

Якщо всі параметри мережі змінного і постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, швидше за все, пристрій потребує зміни програмного забезпечення. Інвертори покоління S6 мають можливість дистанційного оновлення програмного забезпечення.

Переконайтеся, що пристрій підключено до Інтернету (інструкції доступні тут).

Зверніться до свого інсталятора в першу чергу. Якщо ви не отримали допомоги від інсталятора, заповніть форму запиту, доступну на нашому веб-сайті.

Якщо всі параметри мережі змінного і постійного струму в нормі, а інвертор не запускається, ймовірно, пристрій потребує зміни програмного забезпечення. Інвертори покоління S6 мають можливість дистанційного оновлення програмного забезпечення.

Переконайтеся, що пристрій підключено до Інтернету (інструкції доступні тут).

Зверніться до свого інсталятора в першу чергу. Якщо ви не отримали допомоги від інсталятора, заповніть форму заявки, доступну на нашому веб-сайті.

Помилка вказує на відсутність напруги в мережі змінного струму. Перевірте всі захисти. Якщо напруга відновиться, інвертор продовжить роботу.
Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму.

Якщо інсталятор не допоміг, заповніть, будь ласка, форму звіту, доступну на нашій веб-сторінці.

Помилка вказує на те, що напруга в мережі змінного струму занадто висока. Якщо напруга в мережі знизиться, інвертор відновить роботу.

Якщо помилка не зникає цілодобово, зверніться до інсталятора для перевірки всіх параметрів мережі змінного струму (фазних напруг, міжфазних напруг, частоти, опору).

Якщо інсталятор не допоміг, заповніть, будь ласка, форму, доступну на нашому сайті.

+INWERTER

Należy sprawdzić czy opcja PQD jest wyłączona. Opcja PQD jest opcją pracy inwertera w połaczeniu ze smartmeterem i służy blokowaniu wypływ energii do sieci.

Tak, przy dużym mocach falownik jest w stanie nagrzać się. Inwerter wykonany jest z aluminium, przez co oddaje ciepło do otoczenia z cała swoją powierzchnią. W przypadku za dużej temperatury, falownik ograniczy moc, a w skrajnych warunkach zatrzyma produkcje oraz poinformuje o tym błędem TempOver.

Temperatura IGBT = Temperatura modułu. Temperatura jest mierzona na IGBT (tranzystor mocy).
Kiedy przekracza 105°C moc jest ograniczona do połowy, kiedy sięga 110°C inwerter się wyłącza.

Temperatura inwertera – jest to temperatura wewnątrz inwertera, jest mierzona przez czujnik temperatury na LCD, jeśli przekracza 60°C inwerter redukuje moc, jeśli sięga 85°C inwerter się wyłącza

Tak, wszystkie falowniki Afore posiadają zabezpieczenia po stronie DC.

Zalecane jest jednak stosowanie dodatkowych zabezpieczeń, aby uniknąć uszkodzenia wewnętrznych zabezpieczeń w falowniku. Dedykowane zabezpieczenia można znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem: https://afore.com.ua/produkty/zabezpieczenia-ac-dc

Dlaczego warto zamontować dodatkowe zabezpieczenia?
Instalacje fotowoltaiczne narażone są na wyładowania atmosferyczne i przepięcia. Stosując dodatkowe zabezpieczenie, unikamy możliwości uszkodzenia zabezpieczeń wewnętrznych w falowniku i potrzeby demontażu falownika oraz wymianie tych zabezpieczeń w serwisie. Przez ten okres (logistyka, serwis montaż-demontaż) instalacja PV nie działa.

Jeśli zostanie uszkodzone zabezpieczenie wewnątrz falownika, koszt wymiany leży po stronie Afore Polska. Do naszego serwisu należy dostarczyć jedynie falownik. Koszt demontażu falownika oraz ponownego montażu wraz z przesłaniem go do serwisu Afore Polska, leży po stronie użytkownika instalacji).

Po wymianie wewnętrznych zabezpieczeń, falownik oczywiście nie traci gwarancji.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z naszym działem wsparcia technicznego pod numerem telefonu +799 399 690

Nie, nie wszystkie falowniki posiadają zabezpieczenia po stronie AC.

Falowniki, które posiadają te zabezpieczenia to:
BNT025KTL, BNT030KTL, BNT036KTL, BNT040KTL – Klasa 3
BNT050KTL, BNT060KTL – Klasa 2

Moc instalacji fotowoltaicznej zależna jest od wielu czynników: Natężenia promieniowania słonecznego, kąta padania światła, temperatury, a nawet wiatru. Parametry modułów PV podane są w ściśle określonych warunkach STC. Często zdarza się, że instalacja fotowoltaiczna w ciepłe letnie dni nie osiąga 100% swojej mocy katalogowej, ponieważ moduły PV mocno się nagrzewają, a parametry odbiegają od warunków porównawczych STC. Bywają również sytuacje, gdy w słoneczne zimne dni moduły osiągają ponad 100% mocy katalogowej.

Warto pamiętać, że licznik dwukierunkowy nie uwzględnia poziomu wykorzystanej autokonsumpcji czyli energii, którą spożytkowaliśmy na bieżąco. Różnica wartości między tym, co widzimy na ekranie falownika, a tym, co wskazuje licznik dwukierunkowy to właśnie autokonsumpcja. W skrócie – energia, którą zużywamy na bieżąco nie znajdzie się na liczniku. Licznik dwukierunkowy bierze pod uwagę wyłącznie energię przesyłaną do zakładu energetycznego, jak również energię, którą z niego odbieramy. Falownik ukazuje natomiast całkowitą wyprodukowaną energię przez instalację – bez rozróżnienia na energię wysłaną do sieci oraz autokonsumpcję.

Jeżeli podczas dodawania urządzenia do instalacji w aplikacji pojawi się komunikat „logger został już dodany do innej instalacji”, może świadczyć to o wcześniejszym utworzeniu instalacji przez instalatora np. celem realizacji wymagań przetargu gminnego. W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem. Film omawiający zagadnienia monitoringu znajduje się tutaj. Jeżeli nie uzyskałeś pomocy od instalatora, prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj.
Rozbudowa instalacji, dołożenie dodatkowych modułów PV, powinno być skonsultowane z instalatorem, osobą kompetentną, która zweryfikuje czy zmiany w instalacji (zmiany parametrów prądowo- napięciowych) będą zgodne z parametrami urządzeń działających w instalacji, takich jak inwertery, zabezpieczenia itp.
Zgodnie z wymaganiami operatorów sieci, falowniki Afore posiadają tryby zarządzania mocą bierną. Zmiana nastaw zabezpieczeń nie może być dokonana samodzielnie przez właściciela mikroinstalacji. Jeżeli chcesz uruchomić lub sprawdzić czy tryb mocy biernej jest ustawiony, skontaktuj się z instalatorem.
Prawdopodobną przyczyną przerwy produkcji może być wysokie napięcie sieci AC w miejscu przyłączenia inwertera, przekraczające 253 V. Jest to prawidłowe zachowanie inwertera podyktowane szeregiem wymogów zawartych w IRiESD. Wzrost napięcia w sieci AC może być spowodowany: wysokim napięciem w sieci, dużą mocą mikroinstlacji skupioną w jednej okolicy, za małym stosunkiem konsumpcji do produkcji energii, impedancją linii, impedancją instalacji w budynku. Skontaktuj się z instalatorem, celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych , częstotliwości, impedancji) lub operatorem sieci.
Inwerter nie jest urządzeniem próżniowym – w jego wnętrzu znajduje się powietrze, zawierające wilgoć. W sytuacji dużej różnicy temperatur pomiędzy wnętrzem inwertera a otoczeniem zewnętrznym, może dojść do zjawiska skraplania. Co ważne, para wodna nie osiada na samym wyświetlaczu, lecz na przezroczystej powłoce między wyświetlaczem a wnętrzem urządzenia.
Inwertery Afore posiadają wersję oprogramowania adekwatną do wersji sprzętowej i nie wykonujemy ich aktualizacji na zasadzie „chcę nowszy soft”. Producent nie przewiduje konieczności aktualizacji podczas całego okresu żywotności inwertera podobnie jak np. w pojazdach samochodowych. To nie Android czy Windows, gdzie to co jakiś czas wypuszczane są wersje, które maja nowe funkcje. Softy są opracowywane do konkretnej wersji sprzętowej i nie można robić mixów typu starszy sprzęt – nowszy soft i na odwrót. Zarówno Producent jak i serwis Afore Polska wie, które softy ewentualnie mogą zostać zastąpione. Ewentualną aktualizacje wykonujemy jedynie wtedy, gdy istnieją przesłanki poparte konkretami, z których po analizie wynika, iż aktualna wersja oprogramowania wpływa na niepożądane działanie inwertera.

+MONITORING

Logger może być przypisany tylko do jednej instalacji, więc to normalne, że nie można go dodać do kolejnej, podczas gdy już został raz dodany.
Firma instalatorska lub gmina zakładała już monitoring, tylko nie został on udostępniony.
W tej sytuacji należy się zwrócić tylko i wyłącznie do instalatora / firmy instalatorskiej lub gminy (w przypadku przetargu gminnego), żeby udostępnili monitoring instalacji i podali dane logowania.
W sytuacji, kiedy założył to instalator lub gmina, my jako dystrybutor nie mamy prawa ingerować w struktury monitoringu danej firmy lub gminy.

Należy sprawdzić poprawność hasła oraz metodę szyfrowania hasła WiFi. Na stronie konfiguratora podpisana jest jako “ENCRYPTION METHOD”, domyślnie ustawiona jest na WPA_PSK2. Jeżeli próby połączeń są nie skuteczne należy zmienić na WPA_PSK.

Sieć którą tworzy falownik to AP_xxxxxxxxx. Służy jedynie do konfiguracji falownika z domowym WiFi. Bardzo często urządzenia wykrywając brak dostępu do internetu przełączają się na inną sieć lub korzystają z transmisji danych. Aby urządzenie nie przełączało się miedzy sieciami, należy zaznaczyć opcje „zapomnij o sieci”, tak aby całkowicie stracić połączenia z innymi sieciami, należy również wyłączyć dane mobilne.

Inwerter stracił połączenie z WiFi, należy go ponownie skonfigurować, upewniając się że siła sygnału WiFi jest odpowiednia. Na stronie konfiguratora (10.10.100.254) siłę sygnału możemy sprawdzić w kolumnie RSSI w zakładce Wizard. Minimalna siła sygnału to 15%

Aby monitoring powrócił, należy w opcjach inwertera wyszukać adres 485. Prawdopodobnie adres COM będzie ustawiony na “255”, aby monitoring wrócił naciskamy 2x strzałkę w górę i ustawiam COM na “1”. Aby sytuacja się nie powtórzyła falownik będzie wymagał aktualizacji.

Hasło do sieci znajduje się na zewnętrznym module WiFi. Pwd:xxxxxxxxx

+KODY BŁĘDÓW

Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia!!! Błąd związany jest z napięciami jakie są w sieci energetycznej do której podłączona jest instalacja fotowoltaiczn. Jeżeli napięcie przekroczy Polską normę, lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i wyświetlony zostaje wyzej wymieniony błąd. Jeżeli błąd pojawia przy dużych mocach często jest powiązany z impedancją w miejcu przyłączenia inwertera. Sprawe taką należy zglosiić do instalatora w celu wykonania poprawnych pomiarów napięcia AC po czym zgłoszenia sprawy do Operatora Sieci Energetycznej.

Zawartość Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia. Błąd związany jest z częstotliwością w sieci, jeżeli częstotliwość przekroczy polską normę lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i poinformuje o tym błędem.

Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia. Błąd związany jest z napięciami jakie są w sieci energetycznej do której podłączona jest instalacja fotowoltaiczn. Jeżeli napięcie przekroczy Polską normę, lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i wyświetlony zostaje wyzej wymieniony błąd. Jeżeli błąd pojawia przy dużych mocach często jest powiązany z impedancją w miejcu przyłączenia inwertera. Sprawe taką należy zglosiić do instalatora w celu wykonania poprawnych pomiarów napięcia AC po czym zgłoszenia sprawy do Operatora Sieci Energetycznej.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua

Błąd często występuje wraz z “InProtB” – (Zab. wewn. B). Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Błąd związany jest z jakością sieci AC. Występują skoki oraz spadki napięć w zakresie polskiej normy. Błąd zniknie po unormowaniu się parametrów sieci energetycznej.

Błąd może być powiązany z dużymi różnicami między BUS+ /BUS-. Dopuszczalna różnica to około 10%. Należy sprawdzić poprawność połączenia strony DC, oraz sprawdzić czy nie ma upływność na którymś z przewodów DC. W przypadku stwierdzenia poprawności instalacji, skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Inwerter powinien być zamontowany zgodnie z instrukcją (zachowane odpowiednie odstępy od ścian, a przed wszystkim pod i nad urządzeniem). Zbyt wysoka temperatura inwertera, skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Uszkodzeniu uległ czujnik temperatury, konieczna jest wymiana elementu. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

+INWERTER

Należy sprawdzić czy opcja PQD jest wyłączona. Opcja PQD jest opcją pracy inwertera w połaczeniu ze smartmeterem i służy blokowaniu wypływ energii do sieci.

Tak, przy dużym mocach falownik jest w stanie nagrzać się. Inwerter wykonany jest z aluminium, przez co oddaje ciepło do otoczenia z cała swoją powierzchnią. W przypadku za dużej temperatury, falownik ograniczy moc, a w skrajnych warunkach zatrzyma produkcje oraz poinformuje o tym błędem TempOver.

Temperatura IGBT = Temperatura modułu. Temperatura jest mierzona na IGBT (tranzystor mocy).
Kiedy przekracza 105°C moc jest ograniczona do połowy, kiedy sięga 110°C inwerter się wyłącza.

Temperatura inwertera – jest to temperatura wewnątrz inwertera, jest mierzona przez czujnik temperatury na LCD, jeśli przekracza 60°C inwerter redukuje moc, jeśli sięga 85°C inwerter się wyłącza

Tak, wszystkie falowniki Afore posiadają zabezpieczenia po stronie DC.

Zalecane jest jednak stosowanie dodatkowych zabezpieczeń, aby uniknąć uszkodzenia wewnętrznych zabezpieczeń w falowniku. Dedykowane zabezpieczenia można znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem: https://afore.com.ua/produkty/zabezpieczenia-ac-dc

Dlaczego warto zamontować dodatkowe zabezpieczenia?
Instalacje fotowoltaiczne narażone są na wyładowania atmosferyczne i przepięcia. Stosując dodatkowe zabezpieczenie, unikamy możliwości uszkodzenia zabezpieczeń wewnętrznych w falowniku i potrzeby demontażu falownika oraz wymianie tych zabezpieczeń w serwisie. Przez ten okres (logistyka, serwis montaż-demontaż) instalacja PV nie działa.

Jeśli zostanie uszkodzone zabezpieczenie wewnątrz falownika, koszt wymiany leży po stronie Afore Polska. Do naszego serwisu należy dostarczyć jedynie falownik. Koszt demontażu falownika oraz ponownego montażu wraz z przesłaniem go do serwisu Afore Polska, leży po stronie użytkownika instalacji).

Po wymianie wewnętrznych zabezpieczeń, falownik oczywiście nie traci gwarancji.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z naszym działem wsparcia technicznego pod numerem telefonu +799 399 690

Nie, nie wszystkie falowniki posiadają zabezpieczenia po stronie AC.

Falowniki, które posiadają te zabezpieczenia to:
BNT025KTL, BNT030KTL, BNT036KTL, BNT040KTL – Klasa 3
BNT050KTL, BNT060KTL – Klasa 2

Moc instalacji fotowoltaicznej zależna jest od wielu czynników: Natężenia promieniowania słonecznego, kąta padania światła, temperatury, a nawet wiatru. Parametry modułów PV podane są w ściśle określonych warunkach STC. Często zdarza się, że instalacja fotowoltaiczna w ciepłe letnie dni nie osiąga 100% swojej mocy katalogowej, ponieważ moduły PV mocno się nagrzewają, a parametry odbiegają od warunków porównawczych STC. Bywają również sytuacje, gdy w słoneczne zimne dni moduły osiągają ponad 100% mocy katalogowej.

Warto pamiętać, że licznik dwukierunkowy nie uwzględnia poziomu wykorzystanej autokonsumpcji czyli energii, którą spożytkowaliśmy na bieżąco. Różnica wartości między tym, co widzimy na ekranie falownika, a tym, co wskazuje licznik dwukierunkowy to właśnie autokonsumpcja. W skrócie – energia, którą zużywamy na bieżąco nie znajdzie się na liczniku. Licznik dwukierunkowy bierze pod uwagę wyłącznie energię przesyłaną do zakładu energetycznego, jak również energię, którą z niego odbieramy. Falownik ukazuje natomiast całkowitą wyprodukowaną energię przez instalację – bez rozróżnienia na energię wysłaną do sieci oraz autokonsumpcję.

Jeżeli podczas dodawania urządzenia do instalacji w aplikacji pojawi się komunikat „logger został już dodany do innej instalacji”, może świadczyć to o wcześniejszym utworzeniu instalacji przez instalatora np. celem realizacji wymagań przetargu gminnego. W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem. Film omawiający zagadnienia monitoringu znajduje się tutaj. Jeżeli nie uzyskałeś pomocy od instalatora, prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj.
Rozbudowa instalacji, dołożenie dodatkowych modułów PV, powinno być skonsultowane z instalatorem, osobą kompetentną, która zweryfikuje czy zmiany w instalacji (zmiany parametrów prądowo- napięciowych) będą zgodne z parametrami urządzeń działających w instalacji, takich jak inwertery, zabezpieczenia itp.
Zgodnie z wymaganiami operatorów sieci, falowniki Afore posiadają tryby zarządzania mocą bierną. Zmiana nastaw zabezpieczeń nie może być dokonana samodzielnie przez właściciela mikroinstalacji. Jeżeli chcesz uruchomić lub sprawdzić czy tryb mocy biernej jest ustawiony, skontaktuj się z instalatorem.
Prawdopodobną przyczyną przerwy produkcji może być wysokie napięcie sieci AC w miejscu przyłączenia inwertera, przekraczające 253 V. Jest to prawidłowe zachowanie inwertera podyktowane szeregiem wymogów zawartych w IRiESD. Wzrost napięcia w sieci AC może być spowodowany: wysokim napięciem w sieci, dużą mocą mikroinstlacji skupioną w jednej okolicy, za małym stosunkiem konsumpcji do produkcji energii, impedancją linii, impedancją instalacji w budynku. Skontaktuj się z instalatorem, celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych , częstotliwości, impedancji) lub operatorem sieci.
Inwerter nie jest urządzeniem próżniowym – w jego wnętrzu znajduje się powietrze, zawierające wilgoć. W sytuacji dużej różnicy temperatur pomiędzy wnętrzem inwertera a otoczeniem zewnętrznym, może dojść do zjawiska skraplania. Co ważne, para wodna nie osiada na samym wyświetlaczu, lecz na przezroczystej powłoce między wyświetlaczem a wnętrzem urządzenia.
Inwertery Afore posiadają wersję oprogramowania adekwatną do wersji sprzętowej i nie wykonujemy ich aktualizacji na zasadzie „chcę nowszy soft”. Producent nie przewiduje konieczności aktualizacji podczas całego okresu żywotności inwertera podobnie jak np. w pojazdach samochodowych. To nie Android czy Windows, gdzie to co jakiś czas wypuszczane są wersje, które maja nowe funkcje. Softy są opracowywane do konkretnej wersji sprzętowej i nie można robić mixów typu starszy sprzęt – nowszy soft i na odwrót. Zarówno Producent jak i serwis Afore Polska wie, które softy ewentualnie mogą zostać zastąpione. Ewentualną aktualizacje wykonujemy jedynie wtedy, gdy istnieją przesłanki poparte konkretami, z których po analizie wynika, iż aktualna wersja oprogramowania wpływa na niepożądane działanie inwertera.

+MONITORING

Logger może być przypisany tylko do jednej instalacji, więc to normalne, że nie można go dodać do kolejnej, podczas gdy już został raz dodany.
Firma instalatorska lub gmina zakładała już monitoring, tylko nie został on udostępniony.
W tej sytuacji należy się zwrócić tylko i wyłącznie do instalatora / firmy instalatorskiej lub gminy (w przypadku przetargu gminnego), żeby udostępnili monitoring instalacji i podali dane logowania.
W sytuacji, kiedy założył to instalator lub gmina, my jako dystrybutor nie mamy prawa ingerować w struktury monitoringu danej firmy lub gminy.

Należy sprawdzić poprawność hasła oraz metodę szyfrowania hasła WiFi. Na stronie konfiguratora podpisana jest jako “ENCRYPTION METHOD”, domyślnie ustawiona jest na WPA_PSK2. Jeżeli próby połączeń są nie skuteczne należy zmienić na WPA_PSK.

Sieć którą tworzy falownik to AP_xxxxxxxxx. Służy jedynie do konfiguracji falownika z domowym WiFi. Bardzo często urządzenia wykrywając brak dostępu do internetu przełączają się na inną sieć lub korzystają z transmisji danych. Aby urządzenie nie przełączało się miedzy sieciami, należy zaznaczyć opcje „zapomnij o sieci”, tak aby całkowicie stracić połączenia z innymi sieciami, należy również wyłączyć dane mobilne.

Inwerter stracił połączenie z WiFi, należy go ponownie skonfigurować, upewniając się że siła sygnału WiFi jest odpowiednia. Na stronie konfiguratora (10.10.100.254) siłę sygnału możemy sprawdzić w kolumnie RSSI w zakładce Wizard. Minimalna siła sygnału to 15%

Aby monitoring powrócił, należy w opcjach inwertera wyszukać adres 485. Prawdopodobnie adres COM będzie ustawiony na “255”, aby monitoring wrócił naciskamy 2x strzałkę w górę i ustawiam COM na “1”. Aby sytuacja się nie powtórzyła falownik będzie wymagał aktualizacji.

Hasło do sieci znajduje się na zewnętrznym module WiFi. Pwd:xxxxxxxxx

+KODY BŁĘDÓW

Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia!!! Błąd związany jest z napięciami jakie są w sieci energetycznej do której podłączona jest instalacja fotowoltaiczn. Jeżeli napięcie przekroczy Polską normę, lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i wyświetlony zostaje wyzej wymieniony błąd. Jeżeli błąd pojawia przy dużych mocach często jest powiązany z impedancją w miejcu przyłączenia inwertera. Sprawe taką należy zglosiić do instalatora w celu wykonania poprawnych pomiarów napięcia AC po czym zgłoszenia sprawy do Operatora Sieci Energetycznej.

Zawartość Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia. Błąd związany jest z częstotliwością w sieci, jeżeli częstotliwość przekroczy polską normę lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i poinformuje o tym błędem.

Błąd nie świadczy o usterce samego urządzenia. Błąd związany jest z napięciami jakie są w sieci energetycznej do której podłączona jest instalacja fotowoltaiczn. Jeżeli napięcie przekroczy Polską normę, lub całkowicie zaniknie przynajmiej na jednej fazie, falownik zaprzestanie produkcji i wyświetlony zostaje wyzej wymieniony błąd. Jeżeli błąd pojawia przy dużych mocach często jest powiązany z impedancją w miejcu przyłączenia inwertera. Sprawe taką należy zglosiić do instalatora w celu wykonania poprawnych pomiarów napięcia AC po czym zgłoszenia sprawy do Operatora Sieci Energetycznej.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua

Błąd często występuje wraz z “InProtB” – (Zab. wewn. B). Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z elementów płyty głównej. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Błąd związany jest z jakością sieci AC. Występują skoki oraz spadki napięć w zakresie polskiej normy. Błąd zniknie po unormowaniu się parametrów sieci energetycznej.

Błąd może być powiązany z dużymi różnicami między BUS+ /BUS-. Dopuszczalna różnica to około 10%. Należy sprawdzić poprawność połączenia strony DC, oraz sprawdzić czy nie ma upływność na którymś z przewodów DC. W przypadku stwierdzenia poprawności instalacji, skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Inwerter powinien być zamontowany zgodnie z instrukcją (zachowane odpowiednie odstępy od ścian, a przed wszystkim pod i nad urządzeniem). Zbyt wysoka temperatura inwertera, skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.

Uszkodzeniu uległ czujnik temperatury, konieczna jest wymiana elementu. Skontaktuj się z serwisem Afore wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem https://afore.com.ua/formularz-zgloszeniowy lub wysyłając e-mail na adres:serwis@afore.com.ua.